بهترین معلم دبستان (ابتدایی)

فهرست محتوای این صفحه

مقطع ابتدایی یکی از مهم‌ترین (و شاید بتوان گفت مهم‌ترین) مقطع تحصیلی هر دانش‌آموز است. بسیاری از کودکان خصوصا در سال‌های ابتدایی دوره اول ابتدایی علاقه زیادی به حضور در سر کلاس و شروع آموزش ندارند. معملین این حوزه با اشراف به این موضوع، علاوه بر بکارگیری مهارت خود در ارتباط با دانش‌آموزان، با روش‌های مختلف سعی در لذت‌بخش کردن این فرآیند نموده و مباحث درسی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

ویژگی‌های مدرس ابتدایی

مدرسین ابتدایی، می‌بایست دارای یک سری ویژگی‌ها و مهارت‌های منحصر به فرد باشند تا بتوانند آنها را در زمان تدریس و ارتباط با دانش‌آموزان و نونهالان به کار گیرند. برخی از ویژگی‌ها و مهارت‌های عبارتند از: تجربه کافی، علاقه به حوزه کودک و آموزش حین بازی، شناخت روحیات متفاوت کودکان، داشتن حوصله کافی برای بیان کردن و توضیح مسائل تکراری، استفاده از روش‌های تدریس کاربردی، سنجش متناسب با توانایی کودک. مهم‌ترین توانایی معلم در مقطع ابتدایی، توانایی ارتباط گرفتنن با دانش‌آموز است. زیرا در صورتیکه این ارتباط بصورت صحیح شکل نگیرد، بازدهی آموزشی کودک تا حد زیادی کاهش پیدا کرد. در این مقالع سعی شده تا تعدادی از بهترین مدرسین ابتدایی در کشور خدمت شما معرفی گردد.

مدرس ابتدایی خانم یوسف خواه
مدرس ابتدایی
خانم میترا یوسف خواه معلم با سابقه پایه سوم ابتدایی ساکن شهر کرج می باشند که تمام دروس پایه سوم دبستان اعم از علوم، ریاضی، فارسی، املا، قرآن و … را تدریس می کنند. ایشان با بیش از 19 سال سابقه و تجربه در امر تدریس و آموزش به دانش آموزان ابتدایی، مولف کتب کمک آموزشی رنگین کمان دانش شامل کتاب های ضرب آسان (آموزش جدول ضرب با روشهای نوین شامل الگوها،شعر،رنگ آمیزی و شکلها) و املای خلاق (شامل تمرین های متنوع و جذاب املایی به همراه آموزش خط تحریری) می باشند. استفاده از انیمیشن و تصاویر متحرک در کلاس و آموزش درسو با استفاده از هنر قصه گویی و داستان سرایی از دیگر ویژشگی های روش تدریس این معلم با سابقه محسوب می شود.
مدرس ابتدایی سمیه رحمت
مدرس ابتدایی
خانم سمیه رحمت مدرس ابتدایی و استاد دانشگاه ساکن شهر رشت می باشند. ایشان با مدرک دکترای مدیریت آموزشی و 20 سال تجربه در حوزه آموزش دارای افتحارات و عناوین مهمی همچون پژوهشگر برتر طی 4 سال متوالی، اخذ بیش از 20 گواهینامه دانش افزایی در حوزه کودک، اخذ رتبه آموزگار نمونه هستند. همچنین تالیف بیش از 32 جلد کتاب، ساخت و ایجاد ابزار آموزشی در جهت آسان سازی تدریس برای معلمان و شیرین کردن یادگیری برای کودکان، نوشتن مقالات متعدد پذیرش شده بین المللی، پژوهشگر برتر کشور طی ۴ سال متمادی ، تدریس در دانشگاه و برگزاری پرتعداد کارگاه های تربیت معلم کشوری از دیگر افتخارات این معلم باسابقه کشوری هست. از دیگر فعالیتهای خانم رحمت می توان به اخذ مدرک روش‌های درمان و رفع اختلال یادگیری دانش آموزان، اخذ مدرک آموزش اقدام پژوهی، اخذ مدرک کارگاه تفسیر نقاشی کودک، داوری جشنواره های جابربن حیان، اخذ رتبه ی آموزگار نمونه، دریافت تندیس تالیف کتاب برتر استان از ریاست دانشگاه آزاد، برگزیده ی جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و موارد دیگر اشاره کرد.
مدرس ابتدایی راضیه آبرون
مدرس ابتدایی
خانم راضیه آبرون معلم پایه اول دبستان ساکن بندر خمیر استان هرمزگان می باشند. ایشان علاوه بر معلمی، روانشناس هم بوده و فارغ التحصیل آموزش ابتدایی در مقطع کارشناسی و دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی می باشند و در زمینه تربیت و آموزش کودکان 3 تا 8 سال تخصص ویژه ای دارند. یکی از ویژگی های بارز در تدریس خانم آبرون رعایت عزت نفس و حفظ اعتماد به نفس در انش آموزان بوده و با توجه به رشته تخصصی ای که دارند در جهت حفظ روحیه و عزت نفس دانش آموزان تلاس زیادی می کنند.
مدرس ابتدایی ساره صالحی
مدرس ابتدایی
خانم ساره صالحی مدرس و آموزگار ابتدایی و سرگروه آموزشی پایه دوم دبستان ساکن شهر لار واقع در استان فارس می باشند. ایشان با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت برنامه ریزی دارای افتخارات متعدد استانی و کشوری می باشند. معلم نمونه شهرستان لار در سال 95 و 1400،معلم نمونه استان در سال 96، مقام های مختلف الگوهای برتر تدریس در سطح استان و مقام اول خاطره نویس در سطح کشور، همچنین داور الگوهای برتر تدریس و طرح کرامت بخضی از افتخارات خانم صالحی می باشد. ایشان همچنین دارای مقالات و تالیفات متعدد هستند که در رزومه کاری ایشان سابقه تدریس در مدارس شاهد دخترانه و هم پسرانه مشاهده می شود.
مدرس ابتدایی سمیه روحی
مدرس ریاضی
خانم سمیه روحی معلم پیش دبستان، کلاس اول و دوم ساکن شهر رشت می باشند. ایشان با مدرک DBA (دکترای مدریریت کسب و کار) از دانشگاه تهران، مولف 18 جلد کتاب کمک آموزشی هستند، مدرس دانشگاه و مربی سازمان آموزش فنی وحرفه ای و مدرس کشوری پایه اول می باشند. خانم روحی برگزارکننده کارگاه های آموزشی پایه اول و پیش دبستان در سطح کشور به صورت حضوری و آنلاین هستند که دریافت لوح تقدیر از طرف سازمان آموزش و پرورش فنی و حرفه ای بخشی از افتخارات ایشان می باشد و می توان گفت در مدت 10 سال فعالیت مستمر در این حوزه از تجربه و سابقه خوبی برخوردار هستند. از دیگر فعالیتها و امور مرتبط با تدریس ایشان می توان به طراحی ابزارهای جذاب و خلاق آموزشی در راستای تدریس شاد و موفق اشاره کرد.
مدرس ریاضی مهسا حاتمی
مدرس ریاضی
خانم مهسا حاتمی معلم ابتدایی، مدرس ریاضی اول تا ششم دبستان و استاد دانشگاه ساکن شهر ایذه واقع در استان خوزستان می باشند. ایشان عناوین و افتخارات متعددی همچون رتبه های برتر در استان و کشور در زمینه تدریس و تولید محتوای آموزشی، تدریس در دانشگاه فرهنگیان اهواز، مدرس کشوری ریاضیات، مدرس کشوری دوره های ضمن خدمت معلمان و سرگروه آموزشی شهرستان باوی را در کارنامه خود دارند. از ویژگی های روش تدریس ایشان خلاقیت در آموزش به شکل انیمیشن و نمایش بوده و در این مدت فعالیتها و تعالیم خانم حاتمی از سال 94 تا به امروز تبدیل شده به سالها تجربه و سابقه در حوزه تدریس و آموزش.
مدرس ابتدایی عسل رحمانی
مدرس ابتدایی
خانم عسل رحمانی معلم پایه سوم ابتدایی ساکن شهر ورامین استان تهران می باشند. ایشان با استفاده از تولید محتوای آموزشی متنوع و انیمیشن سازی کتاب های درسی سال سوم از قبیل علوم، فارسی و ریاضی را آموزش میدهند. ایشان همچنین مدرس دوره های آموزشی برای معلمین بوده و مولف کتاب کمک آموزشی ریاضی سوم ابتدایی از نشر اوج مهر می باشند. از آنجا که آموزش برای دانش آموزان دبستانی نیازمند انگیزه، انعطاف پذیری بالا و خلاقیت های متنوع در آموزش است، از نکات قابل توجه در تدریس خانم رحمانی استفاده از انیمیشن و تصاویر متحرک برای آموزش دانش اموزان و تنوع و ایجاد فضای شاد در حین آموزش می باشد و می توان ادعا کرد که خانم رحمانی از صبر و حوصله بالا و انگیزه لازم جهت تدریس ابتدایی به دانش آموزان را دارد.
مدرس ریاضی نازنین سپهری
مدرس شیمی
خانم نازنین سپهری مدرس ریاضی ، معلم ابتدایی و استاد دانشگاه ساکن شهر مشهد می باشند. ایشان با مدرک دکترای شیمی و 15 سال تجربه در زمینه آموزش و تدریس، مولف 2 کتاب در حوزه رشته تخصصی خود یعنی شیمی با نام های “اثر میوه‌ها بر سلول‌های چربی، فشار و قندخون” و “فرآورده‌های عمل‌گرا و تأثیر آن بر سلول‌های بدن” هستند، یک ثبت اختراع داشته و تاکنون چندین مقاله پژوهشی و ISI به چاپ رساند اند. ایشان علی رغم اینکه در سالهای اول تدریس در مقطع دبیرستان و دانشگاه مسول به تدریس بودند ولی بعد مدت کوتاهی به طور اتفاقی وارد حوزه تدریس در مقطع دبستان شده به طوری که در حال حاضر بیشتر زمان و تمرکز خود را بر تدریس ابتدایی می گذارند و همیشه سعی دارند مباحث درسی را به روش‌های مختلف برای دانش‌آموزان جذاب کنند به عنوان مثال تدریس انواع الگو‌ها را با پاستیل انجام می‌دهند و برای آموزش کسرها، شعر‌هایی سروده که در آن خانم کسری فروش (یکی از دانش‌آموزان کلاس) کسر‌های مختلفی از اقلام خوراکی را به خریداران (دیگر دانش‌آموزان) می‌ دهد.
مدرس ابتدایی مریم عبداللهی
مدرس ابتدایی
خانم مریم عبدالهی معلم ابتدایی و آموزگار کلاس سوم دبستان ساکن شهر اصفهان می باشند. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته طراحی(معماری) داخلی بوده و علاوه بر تدریس برای دانش آموزان ابتدایی، با برگزاری کارگاه ها و وبینار های آموزشی ویژه معلمین ابتدایی توانسته اند به عنوان مدرس مهارت های ویژه معلمان نام بگیرند و با 5 سال سابقه و تجربه در امر آموزش و تدریس در مقطع دبستان از دبیران موفق در این حوزه به شمار می آیند.
مدرس ابتدایی مریم رحمانی
مدرس ریاضی
خانم مریم رحمانی مدرس ریاضی، معلم مقطع دبستان و دبیر رسمی آموزش و پرورش ساکن شهر مرند در فاصله 70 کیلومتری شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی می باشند. ایشان علاوه بر تدریس ریاضی ابتدایی، دروس دیگر این مقطع را مانند علوم و فارسی تدریس می کنند و از جمله فعالیتها و افتخارات ایشان می توان به مواردی همچون کسب مقام سوم کشوری تولید محتوای الکترونیکی جشنواره رشد و تدریس در مدارس تیزهوشان اشاره کرد. همچنین ایشان برگزار کننده کارگاه های آموزش ریاضی دوره ابتدایی برای معلمین به صورت نوین، خلاق و مفهوم سازی می باشند. از ویژگی های روش تدریس خانم رحمانی که اعتقاد زیادی به آن دارند به مواردی همچون آموزش ریاضی همراه با انگیزه سازی و دست ورزی ، مفهوم سازی و آموزش مبحث ، درک و تجزیه مسئله و بازخورد اشاره کرد.

مدرسین ابتدایی می‌بایست مباحث پایه‌ای این مقطع شامل: آموزش حروف الفبا، یادگیری اعداد و چهار عمل اصلی (جمع و تفریق و ضرب و تقسیم) و آموزش خواندن و نوشتن و بسیاری دیگر از مسايل پایه‌ای آموزش کودک که در تمام طول عمر با آن سر و کار خواهند داشت را به ایشان آموزش می‌دهند.

مجله آقای تدریس
افزایش بازدهی مطالعه
افزایش بازدهی مطالعه; چگونه بهتر درس بخوانیم؟
تاثیر-معدل-در-کنکور
تاثیر معدل در کنکور
مطالعه-با-تکنیک-پومودورو
تکنیک پومودورو برای درس خواندن
دوره-آموزشی-یا-معلم-خصوصی
خرید دوره آموزشی بهتر است یا گرفتن معلم خصوصی
تدریس-خصوصی-ارزان
تدریس خصوصی ارزان (راهکارهای کاهش هزینه‌های کلاس‌های خصوصی)
مقایسه تدریس خصوصی بصورت حضوری و آنلاین
مقایسه تدریس خصوصی حضوری و آنلاین
مدرسه-دولتی-یا-غیرانتفاعی
9 تفاوت اصلی بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی
بهترین-نرم‌افزار-کلاس-آنلاین
روش‌های برگزاری کلاس آنلاین
10-تکنیک-برای-بهتر-درس-خواندن
10 تکنیک برای بهتر درس خواندن
هزینه-تدریس-خصوصی
هزینه تدریس خصوصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *